Årets mössa

Som vanligt varje höst så börjar jag alltid bli sugen på att sticka en mössa, oftast blir det bra ibland så blir det mindre bra å då bestämmer jag mig för att det var sista gången jag stickade nånting :)
Å så ber jag mamma som kan sticka istället.
Men sen när hösten kommer igen så ser jag någon mysig mössa å så blir jag sugen på att testa igen.. å nu har jag blivit sugen på att göra en Åremössa, eller Norrländsk luva som jag åxå sett att dom heter. Har beställt vit/grå melerade benvärmare och halsduk av mamma så då får det bli en gråmelerad mössa så inte mössan sticker ut i färgen. Så det matchar bra :D

Ska ta å leta upp en garnaffär här i Oslo å se vad det blir den här gången. I värsta fall får jag väl skicka garnet till mamma å be henne snällt att hjälpa mig om det inte går vägen den här gången. Men om jag börjar nu snart så har jag ett tag på mig innan det är dags för att använda mössa, så det ska väl lyckas hoppas jag :)

 


Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0