Bland stickningar & garn

Det känns lite som att Norge är garnets å stickningens land.. här används det flitigt av sockor, stickade tröjor å mössor. Överallt ser man dom, å helst med en norsk flagga på åxå. Det tycker jag är lite ballt, tänk om man skulle komma med en mössa i Sverige med en svensk flagga :S Haha
Folk skulle antagligen tycka att man var världens tönt, eller bli förbannad och skrika att man var en rasist... Tycker inte att det känns speciellt rasistiskt att folk har kläder med sitt lands flagga. Det är folk med alla möjliga nationaliteter som kommer i såna..

Jag har iallafall tagit seden dit jag kom, lite grann... å har testat att sticka igen för 100:e gången :D
Men lite äldre och med lite mera tålamod så har jag faktiskt lyckas åstakomma nånting av pinnar å garn!
Å nu när jag äntligen får till det bra så är det kul åxå Om jag vill ha nånting å kan göra det själv när jag vill så är det ju rätt otroligt. Trodde aldrig att jag skulle kunna sticka något som jag sen skulle vilja ha på mig...

Än så länge ganska enkla grejer, men man måste ju börja nånstans!


MÖSSOR


PANNBAND                                 OCH PÅGÅENDE... BENVÄRMARE!


Kommentarer
Postat av: djustd

Kikar in o tänkte att jag kanske ska skriva nåt då oxå. Ha en fin dag, kram! =)

2010-10-19 @ 13:45:31
URL: http://djustd.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0