Skattekort

Då har jag varit in å fixat skattekort, skulle komma inom en vecka sa hon. Så då får jag verkligen hoppas att det gör det åxå. Utan ett skattekort dras 50% av mina tjänade pengar, å det känns ju lite småsurt. I å för sig så får jag ju tillbaka dom men det är ju inte förrän nästa år å jag skulle behöva dom mera nu.

När jag var på väg hem från Grønland med tunnelbanan så tänkte jag på i början när jag å Jocke hade flyttat hit, å första gången vi skulle till banken å fixa ett konto. Vi tänkte nästan bara ta en lapp å göra det tillsammans ifall att vi inte skulle fatta vad dom sa.. hahaha
Å nu åker vi runt ensamma överallt å jobbar på olika ställen, språket var ju knappast nåt problem. Möjligen ibland att det är något ord man inte fattar men då är det ju bara att fråga.

Lite roligt att tänka tillbaka hur det var, bara en månad sen men ändå har det verkligen gått framåt för oss båda.





Kommentarer
Postat av: Jennifer [fotoblogg]

sv; jag gillar också kimatet bättre på sommaren, älskar solen och värmen :D

2010-10-04 @ 12:51:40
URL: http://starofusa.blogg.se/
Postat av: Linda

sv: tack för ditt svar :)

2010-10-04 @ 17:09:19
URL: http://lindamarieeriksson.blogg.se/

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0