Stort plus till vården här!

Måste fasen ge flera plus till Oslos (Norges) sjukvård.. Har sen några år tillbaka en tarmsjukdom å behöver kortison rätt snabbt när den bryter ut. Trodde att jag skulle vara rätt bra nu när jag trivdes så bra å får jobba å får pengar, men kanske har flytten ändå varit tillräckligt stressande. Eller det för mig nya att behöva åka runt på ett nytt ställe varje dag å inte vara helt säker på att man kommer hitta fram i tid. Det kan ju åxå vara en av anledningarna till att min mage tyckte att nu får det vara nog, å började krångla igen.. I hopp om att det skulle gå över avvaktade jag lite, men var tvungen att ringa läkaren.. Jag blev väldigt förvånad när jag trots att min läkare inte var där den dagen fick en handläggare istället, å en tid en timme senare ^^
Wooohoooo jag gör vågen för legesenteret i Haugerud! Nu känner jag mig lugn när jag vet att det går så fort att få medicin. Det är man inte bortskämd med direkt, härligt Norge!

 


Kommentarer

Skriv en kommentar:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0